2013. június 24., hétfő

Liptai Claudia: Az álomnő

Liptai Claudia arcát mindenki ismeri Magyarországon, kivéve ha barlangban lakik remeteként.
A műsorvezetésből, illetve a magánéletének a kiteregetéséből élő hölgy nemrégiben könyvet is írt, amit én kifejezetten rossz szándékkal olvastam el. Arra gondoltam ugyanis, hogy majd jól lefikázom a könyvet, mert Liptaiért sem vagyok különösebben oda: szerintem közönséges a stílusa, illetve túlzásba viszi már a szereplést. Annyira ugyanis nem jó a csaj, hogy ennyire nyomják. Jó a külseje oké, de ő elvileg nem ebből él.
Mindenesetre a könyve nem is lett annyira rossz, igaz én nem vártam tőle túl sokat. Amúgy a stílusa Fejős Évához és Vass Virághoz hasonlít, de az említett két hölgynél sokkal élvezhetőbb lett a könyve, legalábbis szerintem. Jó, mondjuk a főhős itt is egy számomra ellenszenves, hisztis, hülye picsa, aki történetesen még szingli is. Mondjuk ez nem lep meg, mert a szinglikre egész iparág épült rá, főleg nyugaton, amit muszáj nekünk is majmolni, pedig nem sok közünk van hozzá.
Az is érdekes, hogy a főhős a médiában dolgozik (hiszen újságíró), szóval nem egy szociális munkás, vagy egy kukalakó, de hát maga Liptai is a média csillogó világában tevékenykedik, azt ismeri. Mégis miről írjon?
Ezek után az sem meglepő, hogy a regény egy olyan egzotikus helyen játszódik, mint Afrika, ahol egyébként Liptai is járt, szóval nemcsak úgy a hasár ütve írta meg a sztorit.
Szóval a lényeg az, hogy a regény főhőse, Novák Anna újságíró Afrikába utazik, hogy a félig magyar, félig pedig afrikai származású szépségkirálynő öccsével készítsen interjút. Ez a szépségkirálynő az álomnő, de ő egyszer sem bukkan fel a regényben. Aki viszont felbukkan, az egy jóképű pasi, aki mellett Anna ül a repülőn, és akivel hihetetlen kalandokba keverednek Afrikában, ugyanis a fickó szintén ennek a szépségkirálynőnek az öccsét keresi, de egészen más okból.
Közben a regényben elindul egy krimiszál is, ugyanis több fiatal focista is váratlanul meghal a pályán játék közben,de hogy ez hogyan kapcsolódik Anna és Márk utazásához Afrikába, az kiderül a könyvből.
Azt valahogy már az elején gyanítottam, hogy Anna és Márk vonzódnak egymáshoz, de nem olyan egyszerű a dolguk, mert Anna eléggé önbizalomhiányos a súlya miatt. Meg amúgy is eléggé idegesítő egy nőszemély, Nekem van egy olyan érzésem, hogy Anna valójában magát a szerzőt személyesíti meg, és nem Bridget Jonest, ahogy egy pár helyen írták. A regényben időnként felbukkan Liptai kesernyés-ironikus-beszólós humora, de nem túl sűrűn.
A könyv egyébként könnyen olvasható, és meglehetősen rövid, szóval hamar a végére lehet érni. Könnyed, csajos olvasmány, ami strandra, utazáshoz remek kikapcsolódás, de mondom, ennél többet ne várjunk tőle.
Kiadja a Libri Kiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése