A Divatdiktátorok nagyon hasonlít az írónő előző regényeihez, az Apuci lányaira és az Örökösnőkre, vagyis a szerző ismét a felső tízezer, a hírességek és a divat világába kalauzolja el az olvasót.
Az Örökösnőkhöz hasonlóan a Divatdiktátorok is a nők közötti rivalizálásra épít, de a vetélytársak száma lecsökken kettőre, továbbá a nők ebben a regényben nem egy gazdag pasiért vetélkednek, hanem a pénzért, a hatalomért, illetve a családi örökségért.
A két főszereplő, Emma Bailey és Cassnadr Grand történetesen unokatestvérek, akik nem különösebben kedvelik egymást, miután a jellemük is teljesen más: Emma a tudományhoz vonzódik, talán ezért is lett belőle menedzserkonzultáns, aki gazdag pénzeszsákoknak mondja meg, hogyan vezessék hatékonya a cégüket.
A divat nem különösebben érdekli, ami az öltözködésén is látszik, viszont a szakma a kisujjában van.
Ennek ellenére sokszor elhagyja az önbizalma, és félénken viselkedik, különösen Cassandrával szemben, aki egy igazi nagyágyú.
Őt bezzeg érdekli a divat, már csak azért is, mert abból él: egy menő divatmagazin angol kiadásának a főszerkesztője, aki szeretné megszerezni magának az amerikai kiadás főszerkesztői posztját, miután az a cég fő székhelye, és ők adják ki elsőnek az aktuális divatanyagokat. A céljai eléréséhez az asszony minden intrikát bevet: gátlástalanul hazudik, és keveri a szart, de ő amúgy is ilyen, a magánéletben is. Szóval ő a történet intrikusa, bár vannak mások is.
A két nő életét egy családi örökség borítja fel, főleg Emmáét, aki a multimilliomos nagybátyjától - aki egyben Cassandráé is - örököl egy luxus divatkiegészítő-gyárat, amely főleg kézzel készített női táskákat gyárt. Sajnos a cég döglődik, és Emma feladata lenne, hogy a céget nyereségessé tegye.
Mindezt a család többi tagja nem nézi jó szemmel, és elkezdenek áskálódni ellene, főleg Cassandra, aki meg akarja magának szerezni a céget, hiszen ő mégiscsak ért a divathoz, és megvannak a kapcsolatai ebben a szakmában, míg Emmának gőze sincs az egészről.
Érdekes,.hogy a "Tegyünk sikeressé egy céget" elnevezésű motívumot Perry az Apuci lányaiban már felhasználta egyszer, csak akkor egy divatmagazin elindításáról volt szó, amit ráadásul totál a nulláról indítottak.
Ebben az esetben a cég már megvan, működik is, csak nyereségessé kell tenni, úgyhogy Emma beleveti magát a munkába, tehát a regény részben az ő fejlődéséről szól.
Nekem különben rokonszenves szereplő ő is, de Cassandra még inkább annak ellenére, hogy negatív karakter, de mégiscsak ő viszi a történetet, hiszen ő generálja az események jó részét. Valahogy nélküle a regény inkább dokumentumjellegű lenne, ami megmutatja, hogyan is működik a divatszakma, illetve a felső tízezer élete, de ez azért kevés a jó regényhez.
Cassandra alakja viszont erőteljesen hasonlít Mirandára, az Ördög Pradát visel című film főszereplőjére, aki érdekes módon szintén egy divatmagazin főszerkesztője, és egy igazi sárkány. Akinek bejött a film, annak valószínűleg tetszeni fog ez a könyv is, feltéve ha nem riasztja el a több, mint 700 oldal.
Erre azért van szükség, mert a szerző kitűnő leírást ad a gazdagok életstílusáról, a partik szervezéséről, a házak berendezéséről, és persze a divatról ugyanúgy, mint az előző kötetekben.
Eközben a két főszereplő jelleme is komoly fejlődésen megy keresztül az események hatására, bár mondjuk ez főleg Emmára vonatkozik, aki megtanul öltözködni, illetve beilleszkedni a divat kemény és gonosz világába, és a jelleme is határozottabbá válik. Pláne, hogy a saját családjában sem bízhat, hiszen nekik is kellene az örökség.
Cassandra pedig azt kapja vissza, amit ő ad másoknak, vagyis elbánik vele a sors, de éppen ezek az események formálják a jellemét.egy kiegyensúlyozottabb irányba.
Annak ellenére, hogy ez elvileg egy szerelmes regény, nem sok szerelem található benne - bár azért akad -, inkább a szex-és érdekkapcsolatok dominálnak benne, amit már az írónő korábbi könyveinél kifejtettem, hogy miért.
A könyvet erősen ajánlom a divat-és női magazinok elsősorban fiatal olvasóinak.
Kiadja az Ulpius Ház Kiadó
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése